Hirdetéssel vagy nélküle.
November 7-én lépett életbe a változás: a felhasználóknak már hazánkban is választaniuk kell, hogy miként használják tovább a Facebookot. Megmarad az ingyenes változat, de elérhető a fizetős variáció is, amiért 10 eurót kell havonta fizetnünk, mobilapplikációban pedig 13 eurót.
A Meta fizetős változatával kapcsolatos döntésünk arra lehet hatással, hogy hirdetésekkel vagy azok nélkül szeretnénk-e használni a közösségi oldalt. Az alapvető változás ugyanis az, hogy havi díjért cserébe a Facebook (és az Instagram) nem jelenít meg hirdetéseket és a vállalat nem is használja fel a hirdetésekhez a felhasználó adatait.
Ha az ingyenes változat mellett tesszük le a voksunkat, akkor felhasználásra kerülnek a hirdetésekhez az adataink és meg is fognak ezek a reklámok jelenni számunkra a felületen.
Az előfizetés 2024. március 1-ig minden, a Fiókközpontban összekötött fiókra vonatkozik. Jövő év márciusától viszont minden egyes csatolt profilért 6 eurónak (applikációban 8 euró) megfelelő összeget kell fizetni, ha azon keresztül is hirdetésmentes szolgáltatást szeretnénk.
A Meta az Európai Uniós jogszabályoknak megfelelve kínálja ezt az opciót.
Azaz, ha szeretnénk a közösségi oldalt hirdetésmentessé tenni, az kb. 3800 Ft-ba (applikációban valamivel kevesebb, mint 5000 Ft-ba) kerül – ebben az adók is benne vannak. Az előfizetést bármikor meg lehet szüntetni.