Fegyelmezett napirend.
Yang Binglin, azaz „Gamer Nagypapi” ezentúl Guinness világrekordernek mondhatja magát, mint a legidősebb férfi gamer, ugyanakkor a világ legidősebb tartalomgyártója is egyben a Bilibili nevű videójátékban.
A 88 éves kínai úr fiatalkorában tudományos kutatóként és mérnökként dolgozott, olaj- és gáztelepek fúrásánál. Miután 1996-ban nyugdíjba vonult, a ping-pongozásban és a videójátékokban talált örömet. Kisebb, egyszerűbb játékokkal kezdte, majd belevágott a kalandjátékokba és a kirakózásba.
Egyre nőtt a gyűjteménye, ma már több mint 500 játék közül választhat és a legjobb Xbox és PalyStation konzol is a rendelkezésére áll. Egy PS5-öt pedig egyenesen a Sony és a fiatal rajongók ajándékoztak neki.
Yang Binglin elmondása szerint a felesége és 2 gyereke nem gördít akadályokat a szenvedélye elé. Az unokája úgy véli, hogy a játék kinyitja a világot a nagypapa számára, segítségével ráláthat a különböző kultúrákra, a történelemre és lenyűgöző tájakra. Noha a való életben nem sok vezetési élménye volt, a virtuális vezetésben nagy örömét leli.
Ugyanakkor a nagypapa ügyel az egészséges életmódra, szigorú napirendje van, nem engedi, hogy a játék uralja az életét.
Pontos kimutatásokat vezet, dokumentálja a stratégiákat, jegyzeteket készít.
Napirendje így fest:
- 6:00 kelés és reggeli
- 7:30 ping-pongozás
- 9:30 bevásárlás a boltban
- 12:00 ebéd utáni szundikálás
- 15:00 virtuális játékok
- 21:30 lefekvés
Gamer Nagypapi szerint ez minden nap így megy, az utazások idejét leszámítva. Bloggerként több ezer fiatal követővel van kapcsolatban, akik tisztelik és szeretik a korelnököt.
Yang megtiszteltetésnek érzi a rekorder címet, szerinte a játékfejlesztők által kreált tartalom sok bölcsességet, életfilozófiát rejt.
Reméli, hogy a gyerekek nem csak élvezik a játékokat, de a jó dolgokat is megtapasztalják általuk és inspirálólag hatnak rájuk. Ugyanakkor arra biztatja a fiatalokat, hogy most még más dolgokat helyezzenek előtérbe az életükben és ideális esetben a nyugdíjig várjanak a játékkal. Rekordjával szerette volna a sztereotípiákat is eloszlatni, miszerint az idősek nem képesek lépést tartani a fejlődéssel és egy bizonyos kor felett nem tudják megérteni a játékok világát.