Röviden EESZT, ahol az internet segítségével az összes egészségügyi dokumentumunkhoz hozzáférhetünk.
Minden természetes személy számára rendelkezésre áll, aki rendelkezik érvényes TAJ-számmal és ügyfélkapus azonosítóval. Az azonosító megszerzéséhez regisztráció szükséges, ami okmányirodákban, kormányablakokban, a NAV főbb ügyfélszolgálatain, valamint a konzulátusokon lehetséges (további információ ezen az oldalon található).
Ha minden szükséges adat megvan, akkor a felhasználónevünk, az azonosítónk és a TAJ-számunk beírásával beléphetünk az EESZTérbe a www.eeszt.gov.hu oldalon. Ha a belépés sikeres, akkor a jobb felső sarokban megjelenik a teljes nevünk és a TAJ-számunk, továbbá megjelenik a menü fő sora is, ami a következőképpen néz ki:
Az Önrendelkezés menüpontban állíthatjuk be többek között az adataink védelmét, módosíthatjuk a személyes adatainkat, készíthetünk meghatalmazást, de talán, ami a legfontosabb, hogy beállíthatjuk az értesítéseket. Ott érdemes megadni egy e-mail címet, ahova küldhetnek értesítőt az elkészült receptekről, beutalókról és EHR-dokumentumokról.
Az Ellátások menüpontnál dátum szerinti szűréssel megtekinthetjük, hogy milyen ellátásban részesültünk az adott időszakban, és hozzáférhetünk a rólunk készült egészségügyi dokumentumokhoz is, úgy mint laboreredmények, ambuláns lapok, zárójelentések és hasonló iratok.
Az eBeutalóknál értelemszerűen a beutalók találhatóak, amit szintén időintervallumra szűrhetünk.
Az eProfil tartalmazza az orvosok által feltöltött, soha vagy csak ritkán változó egészségügyi adatokat.
Az eReceptek tartalmazzák a még kiváltásra váró és már kiváltott vényeket.
Az utolsó két menüpont a közérdekű információkat és a rendszerbeli változásokat tartalmazza.
Ha végeztünk, a jobb felső sarokban a TAJ-számunk alatt található apró háromszögre nyomva megjelenik a fiókváltás vagy a kijelentkezés lehetősége.