BarkácsÉletmódProgram

Nyugdíjas hobbik: a pihenés éveiben sem unatkozunk!

A vízitornától a horgolásig.

Jóga, festés, zenetanulás – csupa olyan elfoglaltság, amire alig tudunk időt szakítani a család, a munka és a háztartás mellett. Amikor azonban elérkeznek a pihenés évei, eljön az az időszak, amikor a régen dédelgetett álmunkat megvalósíthatjuk, és egy régóta vágyott hobbival gazdagodhatunk.

Az időskori hobbi nem csak egy tevékenység, jóval több annál: egy elfoglaltság, amely betölti az űrt a munkahely után. Ráadásul a lelkünknek is jót tesz: feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, segítségével számos betegség megelőzhető és messze elkerül minket az időskori depresszió, magány is.

Legyünk kreatívak: fizikai és szellemi kihívások is várnak

Amennyiben befejeződtek a munkás évek, itt az ideje új tartalommal és struktúrával megtölteni a napokat. Keressük egy hobbit, vagy akár többet, a legjobb, ha rögtön olyat választunk, amelyet másokkal együtt végezhetünk, így egy új közösséget is nyerünk. Ideálisak a kreatív tevékenységek, amelyeket sok helyen el lehet érni és mindenféle művészeti ágban kipróbálhatjuk magunkat: a festéstől a fotózásig, a kötéstől a horgolásig. Ezek némi ügyességet igényelnek és remekül karbantartják az elmét is. Koncentrálni kell ugyanis, előrelátó gondolkodásra is szükség van. Társaságban, közösségben mindez még szórakoztatóbb. Ráadásul szép, egyedi ajándékokat készíthetünk, ha elsajátítunk egy kreatív tevékenységet.

Itt például egy szegedi horgoló tanfolyam ajánlója:

A tanuláshoz szükséges minden eszközt biztosítanak. Három alkalmon, a nulláról indulva tanítanak meg a horgolás alapjaira.

Az info@timicsoda.hu címre küldött regisztrációs levélben adhatjuk meg, hogy melyik időpont lenne a legmegfelelőbb. Választani lehet:

  1. mindhárom alkalom legyen, egymást követő héten hétköznap délután, 17h – 20h-ig,
  2. mindhárom alkalom legyen, egymást követő három szombaton délelőtt, 9h – 12h-ig.

3 alkalmas, kezdő horgoló tanfolyamok indulnak:

Januári horgoló tanfolyam időpontjai:

  • 2019. jan. 16. – 23. – 30. három egymást követő szerdán, 17h-20h-ig
  • 2019. jan. 19. – 26. – febr. 2. három egymást követő szombati napon, 9h-12h-ig

Februári horgoló tanfolyam időpontjai:

  • 2019. febr. 20. – 27. – márc. 6. három egymást követő szerdán, 17h-20h-ig
  • 2019. febr. 23. – márc. 2. – márc. 9. három egymást követő szombaton, 9h-12h-ig

Áprilisi horgoló tanfolyam időpontjai:

  • 2019. ápr. 3. – 10. – 17. három egymást követő szerdán, 17h-20h-ig
  • 2019. ápr. 6. – 13. – 20. három egymást követő szombaton, 9h-12h-ig

Helyszín: Szeged, Arany János u. 7.
Részvételi díj: 24.000 Ft/fő/tanfolyam

Barkácsolás és modellezés

Autók, hajók, repülők, vagy akár egy egész falu: rengeteg óra áll egy-egy modell mögött. Értékes munkát hozhatunk létre a két kezünkkel, nem unatkozunk és akár gyerekkori emlékeket is felidézhetnek a jól sikerült alkotások. Ez a hobbi a kreatív énünk megélése mellett elősegíti a motorikus készségek és a problémamegoldó képesség fejlődését is. A bonyolultabb modelleken együtt dolgozhatunk másokkal, vagy közös koncepció mellett, például egy egész várost felépíthetünk. Hasonló gondolkodású emberekkel tölthetjük a szabadidőnket, így kapcsolatokat szőhetünk.

Kertészkedés: aktív pihenés

Szerencsések vagyunk, ha rendelkezünk kerttel, a nyugdíjba vonulás után rengeteg időt tölthetünk itt. Végre lesz időnk a kertészkedésre! De ne feledjük: ez a zöld már a pihenés színtere is legyen, alakítsunk ki lugast, komfortos teraszt, tűzrakóhelyet, pihenőpadokkal ellátott árnyékos részeket. A munka közben tartsunk szüneteket, ne a végtelen feladat várjon itt ránk, legyen időnk a gyönyörködésre, kellemes órákra is. A fizikai erőnlétünk javul, ráadásul friss levegőn tartózkodunk, ha ezt a hobbit választjuk.

Sportos élet 50 felett

Fontos, hogy mind a szellemet, mid a testet eddzük! A rendszeres testmozgás az idősebb korban is nagyon lényeges a betegségek megelőzése és a mozgékonyság megőrzésének érdekében. A mozgásszegény életmód sajnos egyenes utat jelent az elhízáshoz, annak szövődményeihez, illetve a szellemi leépülés, demencia felé. A senior sportok kíméletesek az ízületekhez és figyelembe veszik az éltes korúak testi adottságait is.

Már régóta ismert sport, de nálunk csak az utóbbi időben kezdett elterjedni, idősek számára különösen ajánlott. Tulajdonképpen egy ütemes gyaloglás, amelyben két bot is szerepet kap. A botok segítenek a ritmust tartani és azt is biztosítják, hogy a felsőtest is aktívan részt vegyen a mozgásban. A szabadban való tartózkodás és mozgás nem csak koordinálóképességet fejleszti, de élénkíti a vérkeringést is, erősíti a szív és érrendszert, segít megelőzni a az egyensúlyvesztéssel járó zavarokat és a csontritkulást.

Az idősebb ízületek számára kitűnő választás lehet a vízi gimnasztika is. A vízben nem kell a saját súlyunkat cipelni, ezért a vízi torna vagy aqua aerobic nagyon jól átmozgat, kímélő módon.

A budaörsi Városi Uszoda például senior tornát indít:

Az életkor előrehaladtával a mozgásrendszerünk működésében kisebb nagyobb kopásokat, meszesedéseket, merevséget, kötöttséget és fáradtságot tapasztalunk.

A túlterhelt, aktív életben az ízületek kopásnak indulnak, a gerinc a rugalmasságát elveszíti, az izmok ereje csökken, erek rugalmassága csökken, vér áramlása lecsökken, a vérnyomás és a koleszterinszint megnő.

A tornán az ízületek aktív kimozgatása, az izmok erősítése és nyújtása, a vérkeringés, a légzés és a szívműködés javítása a feladatunk. Ez a torna nem fáraszt el, hanem felfrissít!

Időpont: hétfő 11 óra, péntek 10 óra
Részvételi díj: 250,- Ft / alkalom, 10 alkalmas bérlet: 2.300,-Ft
Jelentkezés: Konrád Klára oktató, 06-20-284-0111
További információ: Senior torna