EgészségÉletmód

5 étel, amelynek rendszeres fogyasztása hozzásegít az egészséges élethez

Nap mint nap.

A tej élet, erő – csak tejet ne igyál! A vörös húsokban sok a hasznos tápanyag – kerüld a vörös húsokat! Nap mint nap hallunk az egészséges táplálkozással kapcsolatban egymásnak teljesen ellentmondó információkat. Nehéz eligazodni, bármennyire is szeretnénk egészségesebben táplálkozni.

Mélyebb elemzésekért szakcikkeket érdemes olvasgatni, de egy gyors összegzésért érdemes megfogadni Teresa Fung, a Harvard táplálkozástudománnyal foglalkozó adjunktusának tanácsait. Fung az alábbi 5 ételt ajánlja mindennapi fogyasztásra (vagy legalábbis azt javasolja, hogy együnk belőlük olyan gyakran, amilyen gyakran csak tudunk).

Ezek egyike sem a legolcsóbb ételek közül való, ám aki a minőségi és nem a mennyiségi étkezést tartja szem előtt, annak érdemes minél többször fogyasztania belőlük.

1. Áfonya, gránátalma, cseresznye

Magas antioxidáns tartalmú, emellett sok C- és A-vitamint, valamint rostot tartalmaz. Az egyéb sötét színű gyümölcsök pl. a gránátalma vagy a cseresznye is hasonlóan jó választások. Amikor nem jutunk hozzájuk frissen, érdemes fagyasztva megvenni őket, és a turmixba, zabkásába, joghurtba keverni.

2. Kelbimbó és káposztafélék

Igazi megosztó zöldség: egyesek rajonganak érte, mások messzire elkerülik. Az előbbiek járnak jobban, ugyanis a zöld golyók tele vannak vitaminokkal (A, C, K), káliummal és folsavval. Hasonlóan a többi káposztaféléhez, a kelbimbó is tartalmaz bioaktív összetevőket, így például antioxidánsokat, amelyek felveszik a harcot a sejtpusztulás ellen a szervezetünkben. Bátran építsünk be más káposztaféléket is az étrendünkbe: brokkolit, karfiolt, kelkáposztát.

3. Dió, mandula, mogyoró

Magas kalóriatartalmúak, de emiatt semmiképpen se kerüljük a mogyoróféléket, hiszen gazdagok az értékes, egészséges olajokban, fehérjében és E-vitaminban is. Együnk sok mandulát, mogyorót, diót!

4. Joghurt

A joghurt kedvelt probiotikum forrás, a hasznos baktériumok egészségesen tartják a bélflórát, és ez a tejtermék ráadásul értékes fehérje-, kalcium-, magnézium-, B12-vitamin- és zsírsavforrás is. Amit érdemes elkerülni, azok a különböző ízesített joghurtok, amelyek rengeteg hozzáadott cukrot tartalmaznak.

5. Lazac

A mindennapos lazacfogyasztás nem tűnik realitásnak, viszont heti egyszer ajánlatos enni a halból, hiszen kitűnő fehérje-, D vitamin- és omega-3 zsírsav forrás, azaz a szívünknek és az agyunknak is értékes táplálék.