Az angol Vibrant Vegan nevű ételkiszállító cég különös marketingfogással állt elő.
A csak növényi eredetű táplálkozással foglalkozó vállalat 50 ezer fontot, azaz közel 20 millió forintot ajánlott annak a lelkes húsimádónak, aki vállalja, hogy legalább három hónapig vegetáriánus életmódra vált és közben a közösségi médiában is ezt reklámozza. Mindezt persze egy szerződéssel pecsételik meg, aminek megszegése esetén ugrik a fizetség is. Ez nem kevés pénz, kíváncsiak lennénk, hogy hányan jelentkeztek az életmódváltásra?
A vegetarianizmus egyre elterjedtebb világszerte, sokan elvetik bármilyen állat megölésével elkészített táplálék elfogyasztását (kivéve a szemivegetáriánusokat, akik a csirkét és halat is megeszik, ezzel megszegve a vegetarianizmus eredeti célját).
A vegetáriánus eszmeiségen belül több szintjét különböztetjük meg vegetarianizmusnak:
- Az ovo-lakto vegetáriánusok fogyasztják a tojást és a tejet, illetve a tejtermékeket is. Vannak, akik csak az egyiket vagy másikat engedélyezik maguknak.
- A ‘sima’ vegetáriánusok csak növényi eredetű táplálékot fogyasztanak.
- Talán a legszigorúbbak a nyers vegetáriánusok, akik szintén csak növényi eredetű táplálékot fogyasztanak és azt is csak elenyésző százalékban főzik meg. Ők főként nyersen fogyasztják a zöldségeket, gyümölcsöket, magvakat.
Közös vonásuk azonban, hogy, ha nem is táplálkozásról van szó, ezek az emberek általában nem vásárolnak bőrből és szőrméből készült termékeket, illetve olyanokat, amiket állatokon teszteltek.
Van, aki meggyőződésből válik vegánná, míg mások egészségügyi vagy vallási okokból, vagy a környezetvédelem miatt mondanak le a húsevésről. De, aki eddig egyik miatt sem akart letenni róla, az le tud vajon a pénz miatt? Nekünk menne a disznóvágás hazájában?
A képek csak illusztrációk!
Forrás: OddityCentral, wikipedia